MOBILUSIS ELEKTRONINIS PARAŠAS
MOBILUSIS ELEKTRONINIS PARAŠAS (m. parašas) – tai įprasto parašo ir asmens tapatybės dokumento (pvz., paso) elektroninis atitikmuo, suteikiantis galimybę saugiai pasirašyti elektroninius dokumentus juridinę galią turinčiu parašu, internete prisijungus prie informacinių sistemų. Naudojantis m. parašu, nereikia gaišti laiko vykstant ir laukiant įstaigose, – viską atliksite vos keliais mobiliojo telefono spustelėjimais..
Aptarnavimas karantino metu
SVARBU: sugriežtinus karantino sąlygas m. parašo paslauga nuo 2020-12-16 teikiama šiuose salonuose.
Šiuo metu, užtikrinant iki 15 min. kontaktą, salone galima:
- sudaryti mobiliojo parašo sutartį,
- atsiimti iš anksto jūsų užsakytas prekes,
- sudaryti ar pratęsti paslaugų sutartis,
jei nėra galimybių tai atlikti nuotoliniu būdu.
Informacija ar aptarnavimas kitais klausimais nebus teikiami, duomenys iš kortelės nebus perkeliami, todėl tuo pasirūpinkite savarankiškai prieš atvykdami į saloną.
M. parašo privalumai:
- Patogu: mobilusis telefonas visada šalia. Nereikia slaptažodžių ar kodų kortelių. Juridinę galią turinčius dokumentus (pvz., pranešimus „Sodrai“) pasirašyti galite visur, kur tik yra interneto ryšys.
- Greita: prisijungti prie įvairių internetinių sistemų galite taip pat greitai, kaip ir naudodamiesi kodų kortelėmis.
- Paprasta: pakanka mokėti naudotis telefonu ir prisiminti pasirašymo PIN kodą.
- Saugu: jūsų parašą apsaugo specialus pasirašymo PIN kodas, kurį žinote tik jūs. Papildomai telefonas apsaugotas įprastu PIN kodu. Jei pamestumėte telefoną, reikėtų tik užblokuoti SIM kortelę.
Kas gali naudoti m. parašą?
- Kaip ir paprastas asmens parašas, m. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.
- Bet kuris fizinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos pilietybę ir paslaugą palaikančią įrangą (žr. lentelę toliau), gali naudotis m. parašu, neatsižvelgiant į tai, ar „Telia“ SIM kortelė yra įmonės, ar privataus asmens nuosavybė.
- M. parašu taip pat gali naudotis ir ne Lietuvos Respublikos pilietybę turintys asmenys, pateikę galiojantį leidimą laikinai arba nuolat gyventi Lietuvoje, kuriame nurodytas lietuviškas asmens kodas.
Paslauga teikiama |
|
Paslauga neteikiama |
|
M. parašo paslauga neveikia su šių modelių telefonais.
Kur galima panaudoti m. parašą?
Įvairiuose savitarnos portaluose: |
Elektroninėse bankų sistemose: M. parašas pakeičia slaptažodžių generatorius, slaptažodžių korteles ir operacijų patvirtinimo kodus (TAN). Šiuo metu m. parašu galima naudotis šiose elektroninės bankininkystės sistemose:
|
Elektroninių dokumentų pasirašymo sistemose: |
Viešųjų įstaigų sistemose: |
Kaip užsisakyti m. parašo paslaugą?
- Sugriežtinus karantino sąlygas m. parašo paslauga nuo 2020-12-16 teikiama tik tam tikruose salonuose.
- Informacija ar aptarnavimas kitais klausimais nebus teikiami, duomenys iš kortelės nebus perkeliami, todėl tuo pasirūpinkite savarankiškai prieš atvykdami į saloną.
Dokumentai, reikalingi užsisakant m. parašo paslaugą
- Galiojantis pasas arba asmens tapatybės kortelė (vairuotojo pažymėjimas ar kitoks dokumentas netinka).
- Turima SIM kortelė (įjungdami m. parašą, ją pakeičiame nauja). Rekomenduojame iš anksto pasirūpinti adresų, esančių SIM kortelėje, kopijomis – jas tiesiog perkelkite į mobilųjį telefoną.
- Būtina turėti bet kurio banko lustinę mokėjimo kortelę (kortelę su mikroschema) ir žinoti jos PIN kodą (prašome autorizuoti 0,01 Eur mokėjimą).
- Svarbu! Paslauga negali būti suaktyvinama kitam asmeniui pagal įgaliojimą, klientui būtina atvykti asmeniškai.
Kiek kainuoja m. parašo paslauga?
M. parašo paketo įjungimas (vienkartinis) | 0,30 € |
M. parašo paketo mokestis* (mėn.) | 0,50 € |
Mokesčiai nurodyti su PVM.
Užsienyje už kiekvieną operaciją papildomai mokate kaip už SMS žinutę pagal pasirinkto operatoriaus tarptinklinio ryšio tarifą. Paprastai vienai operacijai prireikia dviejų SMS žinučių.
M. parašo paslaugos mokesčiai įtraukiami į abonento mėnesinę sąskaitą už „Telia“ paslaugas.
*Klientas susisiekęs su „Telia“ klientų aptarnavimo centru, gali apriboti savo abonentams galimybę įtraukti m-parašo paslaugos mokesčius į kliento sąskaitą. Tokiu atveju, abonento paslaugos pajungimo metu, sumoka visą sertifikato kainą kontrakto galiojimo laikotarpiui.
Kaip aktyvinti m. parašo paslaugą?
M.parašo paslauga bus aktyvuojama automatiškai kai klientas pasirašys paslaugos sutartį.
Kiek laiko galioja m. parašas?
M. parašo elektroniniu sertifikatu galite nepertraukiamai naudotis iki penkerių metų. Sertifikavimo paslaugų sutartis pasirašoma kiekvienam m. parašo elektroniniam sertifikatui atskirai. Taip pat, norime atkreipti dėmesį, kad sertifikatas galioja tik konkrečiai, unikaliai SIM kortelei. Todėl, sugedus arba praradus SIM kortelę taip pat reikės iš naujo sudaryti m. parašo sutartį.
Kaip atsisakyti m. parašo paslaugos?
- Jei norite nutraukti sutartį be galimybės ją atnaujinti jūsų turimai SIM kortelei, kreipkitės į bet kurį „Telia“ saloną. Būtina pateikti asmens tapatybę liudijantį dokumentą.
- Jei praradote SIM kortelę, paskubėkite ją užblokuoti paskambinę „Telia“ klientų aptarnavimo centro numeriu 1817 (nemokamai).
Jei praradote SIM kortelę, nedelsdami ją užblokuokite paskambinę „Telia“ klientų aptarnavimo centro numeriu 1817 (nemokamai) arba 8 698 63 333.
Daugiau informacijos apie paslaugą – atmintinėje.