Verslas skaičiuoja IT prenumeratos naudą

 
Kas mėnesį apmokėti sąskaitą ne tik už laikraštį, bet ir už IT paslaugas – tokį kelią renkasi vis daugiau įmonių. Ne įsigyjamos, o prenumeruojamos kompiuterinės programos tapo fenomenu, kurio potencialą netruko išnaudoti IT srities milžinai.
 
„Google“, „Microsoft“ ir „Adobe“ – tik keletas vardų, kurie įsitvirtino kasmet 20–30 proc. augančioje prenumeruojamų IT paslaugų rinkoje. Klientams bendrovės pasiūlė išbandyti naują bendradarbiavimo būdą ir pradėti debesų kompiuterijos būdu nuomotis programas, kurias jie anksčiau pirkdavo.

Paradoksalu, tačiau iš to išlošė abi pusės. Paslaugų teikėjui toks verslo modelis padeda kas mėnesį susirinkti stabilų pajamų srautą – nereikia laukti, kol bus išleista nauja programos versija. Paslaugas perkančiam verslui sumažėja išlaidos programinės įrangos priežiūrai ir atnaujinimams, IT personalui. Tačiau svarbesniais veiksniais tampa kiti privalumai – bendrovės „Google“ užsakytas tyrimas atskleidė, kad net 57 proc. bendrovių įvardija didesnį lankstumą ir lengviau pritaikomą infrastruktūrą kaip pagrindinę prenumeruojamų IT paslaugų naudą. Tai ypač aktualu greitai augančioms bendrovėms.

JAV bendrovė „Sky Zone“, valdanti teminius tramplinų parkus, turi 95 buveines JAV, Australijoje, Kanadoje ir Meksikoje. Vien per 2014 metus bendrovė atidarė 36 naujus parkus – toks augimas atnešė iššūkių.

 

 

 „Per mėnesį atidarėme vidutiniškai 3 parkus – augimas buvo toks spartus, kad mūsų IT infrastruktūra nespėjo iš paskos, – atsimena Tomas Boyle‘s, „Sky Zone“ IT vadovas. – Nuolat patirdavome elektroninio pašto trukdžių, kurie sunkino komunikaciją su klientais ir partneriais.“
Bendrovei reikėjo sprendimo, kaip prisitaikyti prie spartaus darbuotojų ir atstovybių skaičiaus augimo. Buvo renkamasi iš dviejų debesų kompiuterijos paketų: „Google Apps“ ir „Microsoft Office 365“. Galų gale pasirinktas pastarasis, nes darbuotojai jau mokėjo dirbti su „Microsoft“ produktais.
 
 T. Boyle‘s skaičiuoja, kad dėl pasirinkto sprendimo per penkerius metus vien JAV atstovybės sutaupys apie 0,9 mln. eurų, bus optimizuotas atstovybių IT ūkio valdymas.
 

Sutaupo iki 15 proc. išlaidų

 
Ginčas, kas labiau apsimoka – prenumeruojamos ar perkamos IT paslaugos – tęsiasi nuo tada, kai atsirado toks pasirinkimas. Pirkėjai teigia, kad pradinės išlaidos atsiperka bėgant metams, o prenumeruojamos paslaugos kainuoja vis daugiau. Prenumeruojamų paslaugų šalininkai atkerta, kad prenumeruojant sumažinamos išlaidos personalui ir įrangai.
 
 „Computer Economics“ 2014 metais atliko nepriklausomą tyrimą, per kurį nagrinėjo ir lygino bendrovių, savo veiklą perkėlusių į debesiją, išlaidas. Paaiškėjo, kad nors prenumeruojantieji išleidžia daugiau pinigų programinei įrangai, tačiau sutaupo kitose srityse, tokiose kaip personalas ar duomenų centrai. Galutinis rezultatas – prenumeruojamomis IT paslaugomis besinaudojančios įmonės sutaupo iki 15 proc. IT biudžeto.
 
 
Tyrimo autoriai pripažįsta, kad tyrimo imtis buvo nedidelė – tirtos tik 7 įvairių sričių ir dydžių bendrovės. Vis dėlto jie įsitikinę, kad padidinus imtį galutinis rezultatas pakistų ne daugiau nei keliais procentais, taigi pergalė vis tiek būtų prenumeratos pusėje.
 
 Tyrimo dalyviai pabrėžė, kad taupymas buvo ne vienintelė priežastis, kodėl pasirinktos prenumeruojamos paslaugos. Pavyzdžiui, viena iš tirtų įmonių planavo prisijungti kitą bendrovę, taip pernakt išaugdama ketvirtadaliu. Prenumeruojamos paslaugos leido iš karto prisitaikyti prie išaugusio darbuotojų skaičiaus be papildomų investicijų į IT personalą.
 

Sutaupyti padeda ir mokesčių skaičiavimas

 
Kai IT produktai perkami, jie laikomi išlaidomis kapitalui (CAPEX), o prenumeruojamos IT paslaugos yra laikomos išlaidomis veiklai vykdyti (OPEX). Vedant buhalterinę apskaitą šios išlaidos yra skaičiuojamos skirtingai – visas OPEX galima skaičiuoti kaip bendrovės išlaidas, tačiau to paties negalima pasakyti apie CAPEX, nes už išleistus pinigus bendrovė įsigyja turto, kuris nuvertėja tik per tam tikrą laikotarpį.
 
Mokesčių skaičiavimas yra ne vienintelis skirtumas tarp įsigytos ir nuomojamos IT paslaugos. Įsigijęs programinę įrangą naudotojas pats atsako už jos veikimą – turi išlaikyti ir taisyti kompiuterius, rūpintis programinės įrangos naujinimais. Prenumeruojant IT paslaugą didžioji dalis rūpesčių (ir išlaidų) persikelia ant nuomotojo pečių.
 

Galimybė pradedantiesiems

Įsigyjama programa Perkama „Adobe Creative Suite 6“ Nuomojama „Adobe Creative Cloud“
Pradinė įmoka 1500 Eur 0 Eur
Mėnesinė įmoka 0 Eur 60 Eur
Išlaidos po metų 1500 Eur 720 Eur
Išlaidos po dvejų metų 1500 Eur 1440 Eur
 
Pinigų srautų valdymas ir mokesčių optimizavimas – jau įsitvirtinusių rinkoje įmonių rūpesčiai. Pradedančiosioms įmonėms prenumeruojamos IT paslaugos patrauklios dėl mažų pradinių investicijų, kurios paveja perkamas tik per 2–3 metus, tačiau visą tą laiką galima uždirbti pinigų, naudojantis naujausia programine įrangos versija. 

 

Lietuva – kol kas vidutiniokė

 
Pagrindinis reikalavimas norint naudotis prenumeruojamomis IT paslaugomis – turėti prieigą prie interneto. Tokią galimybę turi 97 proc. ES veikiančių įmonių, tačiau tik penktadalis (19 proc.) nurodė, kad naudojasi prenumeruojamomis IT paslaugomis. Paanalizavus žemėlapį, matosi, kad aktyviausiai jas taiko Vakarų Europos verslas, o Vidurio ir Rytų Europa atsilieka.
 
Lietuvoje prenumeruojamas IT paslaugas kasdienėje veikloje naudoja 13 proc. įmonių. Tai kiek geresnis skaičius nei kaimyninės Latvijos (6 proc.) ar Lenkijos (8 proc.), tačiau ES vidurkis dar toli gražu nepasiektas.
 
Kita vertus, skaičiuojama, kad Lietuvos debesijos rinka kasmet auga 50 proc., tad progresas aiškiai jaučiamas. Tam įtakos turi ir čia besikeliantys IT paslaugų centrai, kurie tradiciškai aktyviai naudojasi IT paslaugomis.
Palengvinkite savo komandos darbą su „Office 365“
Palengvinkite savo komandos darbą su „Office 365“
Sužinoti daugiau