Saugus duomenų perdavimas ir verslo valdymas būnant bet kurioje pasaulio vietoje aktualus ne tik informacinių technologijų (IT) bendrovėms, bet ir su šia sritimi, sakytum, visai nieko bendro neturintiems verslams. Vienas iš tokių pavyzdžių – vandens tiekimo sprendimus ir paslaugas įmonėms bei privatiems klientams visoje Lietuvoje siūlanti bendrovė „Vandens siurbliai“.

Šįmet 25-metį atšventusios įmonės įkūrėjas Arūnas Labrincas teigia dar anuomet įvertinęs inovacijų svarbą ir šiuolaikiškų, vartotojams patogių sprendimų poreikį.

„Mačiau, kad vandens tiekimą galima padaryti kitokį, šiuolaikišką, taupantį energiją, naudojant šiuolaikiškas medžiagas. Išsikėlėme tikslą būti geriausiu giluminių siurblių servisu Lietuvoje“, – sako A. Labrincas.

 

Technologijos – plėtros pamatas

Nuo giluminių siurblių serviso veiklą pradėjusi įmonė nuosekliai augo ir tai lėmė ne tik darbuotojai, savo sričių profesionalai, bet ir technologijos. „Vandens siurblių“ direktorius Martynas Labrincas paaiškina: nuolat modernizuoti ir optimizuoti veiklą šiuolaikiniame konkurencingame pasaulyje yra gyvybiškai svarbu, o be technologijų atrasti ir išlaikyti klientus būtų sudėtinga. „Šiuolaikiniai klientai rečiau bendrauja gyvai, daugiau orientuojasi į darbų kokybę ir efektyvumą. Tam labai padeda patikimos technologijos ir jas teikiančios bendrovės. Be patikimo ryšio tarpusavyje ir su klientais, bei interneto, kuris gyvybiškai būtinas kiekvieną akimirką, nebūtume plėtęsi, augę“, – teigia M. Labrincas.

2001-aisiais įsteigę pirmąjį padalinį Klaipėdoje, o vėliau – ir kituose miestuose, įmonės vadovai pajautė poreikį centralizuoti duomenis, kad galėtų dirbti vienoje sistemoje su padaliniais. Tuo metu pirmąjį serverį, sujungusį įmonės centrinį biurą Šiauliuose su padaliniais, ir apskaitos programą M. Labrincas prisimena kaip tais laikais neįtikėtiną pasiekimą: „Darbas vyko realiu laiku: galėjome valdyti atsargas, dirbti su klientais, naudotis bendra duomenų baze.“

Šiandien įmonė naudojasi dar didesnėmis nuotolinio darbo galimybėmis: virtualaus privataus tinklo (VPN) paslauga jos darbuotojams leidžia prie įmonės tinklo jungtis iš bet kurios pasaulio vietos, duomenų saugumą užtikrina „Fortigate“ apsaugos sprendimas, vaizdo konferencijos su padaliniais ir klientais organizuojamos pasitelkiant „Office 365“ biuro įrankių paketo funkcionalumą.

Visas ryšių ir IT paslaugas įmonė gauna iš vienų „Telia“ rankų. „Tai, ką anksčiau pirkome iš skirtingų kompanijų, šiandien gauname iš vieno tiekėjo. Tai palengvina administravimą, užtikrina patikimumą ir aukštą kokybę. Turėdamas patikimą ir stiprų partnerį, aš, kaip įmonės vadovas, galiu jaustis ramus“, – teigia M. Labrincas.

Laimi ir darbuotojai, ir įmonė

Dirbdami nuotoliniu būdu darbuotojai gali sutaupyti laiko ir pinigų kelionėms į darbą, pasirūpinti asmeniniais ar šeimyniniais reikalais neatitrūkdami nuo darbų, efektyviau panaudoti savo laiką. Nuotolinis darbas naudingas ne tik darbuotojams: toks privalumas gali padėti pritraukti talentingų specialistų, taip pat darbuotojai gali greičiau sureaguoti ir atsakyti į užklausas, pavyzdžiui, oro uoste laukdami skrydžio į komandiruotę ar vykdami į susitikimą su klientu.

Visgi nuotolinis darbas turi ir rizikų, kurias būtina įvertinti kiekvienai įmonei. Viena didžiausių yra tai, kad darbuotojai naudojasi skirtingais nešiojamais įrenginiais. „Biure IT specialistai turi daugiau galimybių apsaugoti įrenginius nuo išorinių grėsmių ar apriboti tam tikrus veiksmus. Be to, prie biure esančio stacionaraus kompiuterio prieiti ar, tuo labiau, jį išsinešti pašaliniams asmenims sudėtinga, užtat toks pavojus kyla, pavyzdžiui, netyčia palikus neužrakintą nešiojamąjį kompiuterį kavinėje. Vienintelė išeitis vadovams – aprūpinti darbuotojus priemonėmis, kurios yra ne tik patogios dirbti, bet ir suteikia galimybę valdyti ir apsaugoti nešiojamuose įrenginiuose esančią verslo informaciją“, – pabrėžia „Telia“ produktų verslui vadovė Milda Klimašauskaitė.

Ji pateikia tris patarimus įmonių vadovams, kurie padės prisijaukinti nuotolinį darbą:

  1. Aprūpinkite darbuotojus reikiamomis priemonėmis ir įrankiais. Jų neturėdami darbuotojai užduotis atliks naudodamiesi tuo, kas po ranka – asmeniniu telefonu, kompiuteriu, namų vartotojams skirtomis nemokamomis programėlėmis ir kitais įrankiais, kurie negali užtikrinti verslui būtino saugumo ir privatumo lygio.
  2. Mokykite darbuotojus elgtis atsakingai. Darbuotojais reikia pasitikėti, tačiau net patys ištikimiausi pavaldiniai gali padaryti klaidų. Jų galima išvengti pasirūpinus, kad darbuotojai mokėtų tinkamai ir saugiai naudotis turimais įrankiais.
  3. Naudokite priemones mobiliųjų įrenginių valdymui. Visų pirma, galėsite žinoti, kuriuose įrenginiuose apskritai yra jūsų įmonės duomenys. Taip pat, galėsite pasirūpinti šių įrenginių saugumu, pavyzdžiui, nustatyti žemiausią galimą operacinės sistemos versiją, būtinybę naudoti PIN kodą ir įvairius naudojimo apribojimus, tarkim, neleisti kopijuoti verslo informacijos į kitas programas ar išorines laikmenas. Be to, darbuotojui palikus įmonę galėsite ištrinti visą verslo informaciją iš visų jo naudojamų įrenginių ir būsite tikri, kad darbuotojas jos nebeturi ir negali panaudoti.