„Telia“, „McDonalds“, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“, „Lidl“, „Hilton“ – tai tik keli iš daugybės pasaulinių milžinų, kurių iškabos, stendai ir kita reklaminė atributika gaminama Lietuvoje. Tuo užsiima lietuvių bendrovė „Admen“, galinti pasigirti ne tik įspūdingais projektais, bet ir drąsiais sprendimais. Vienas jų – nuosavo IT specialisto iškeitimas į samdomą įmonę.

Pernai Vokietijos turizmo kompanijai TUI atnaujinus prekės ženklą, lietuviai vos per keturis mėnesius pagamino 4600 jos iškabų. Rimtai paplušėti „Admen“ specialistams teko ir Lietuvoje susijungus „Teo“ ir „Omnitel“ – per vieną naktį jie sumontavo per 150 „Telia“ reklaminių gaminių 60-yje objektų visoje Lietuvoje.

Vardindamas žinomus įmonės klientus ir jiems atliktus užsakymus, „Admen Baltic“ vadovas Mindaugas Vaitekūnas paaiškina, kad teko ilgai ir kantriai dirbti, kol pasiekė tokį pasitikėjimą ir įvaizdį Europoje.

„Admen“ gimė 2007-aisiais, jėgas suvienijus trims reklamos gamybos įmonėms: „Reklamos Sprendimų Grupė“ (Klaipėda), „Dizartas“ (Kaunas) ir „ADD“ (Vilnius). „Vietoje to, kad tarpusavyje konkuruotų dėl smulkių užsakymų, ilgametę patirtį turinčių bendrovių įkūrėjai nusprendė suvienyti jėgas, kad galėtų aktyviau veržtis į Europos rinką ir varžytis dėl didžiausių klientų“, – sako M. Vaitekūnas.

Ši strategija pasiteisino su kaupu, o sėkmę atspindi rezultatai: padalinius Lietuvoje, Vokietijoje ir Baltarusijoje turinčios įmonių grupės pajamos išaugo nuo 1,8 mln. Eur 2010 metais iki 8,5 mln. Eur pernai.

Atsisakė IT specialisto


Per visus tuos metus „Admen“ ne tik plėtė veiklą, geografiją, klientų ratą, bet ir modernizavosi: padalinius sujungė į saugų ir patikimą tinklą, verslo valdymo sistemą ir verslo duomenis iškėlė į debesiją, IT ūkio priežiūrą patikėjo trečiajai šaliai, įprastas biuro programas iškeitė į „Office 365“ paketą. Kaip ir ryšio, taip ir šias IT paslaugas bendrovė yra užsisakiusi iš vienų „Telia“ rankų.

Paskutinis pokytis įvyko šią vasarą: bendrovė atsisakė savo IT specialisto, nuo šiol 70-ies darbo vietų priežiūrą atlieka „Telia“ specialistai. Viena iš rizikų, kurią įžvelgė „Admen“, buvo ta, kad už visą IT infrastruktūrą buvo atsakingas vienas žmogus, o jam susirgus ar išėjus atostogų atsakingų nelikdavo. Įvykus gedimui, gamybos procesas gali sustoti, o tai atsiliepia ne tik finansiškai, bet ir su didelėmis tarptautinėmis kompanijomis dirbančios įmonės įvaizdžiui.

Vaitekūno teigimu, „Telia“ ilgamečiu partneriu tapo dėl gana paprastos priežasties. „Tai vienintelis patikimas kompleksinių ryšio ir IT sprendimų tiekėjas. Nuo pat pradžių laikėmės principo, kad lyderiai turi dirbti su lyderiais. Kadangi siekėme tapti savo srities lyderiais, daugelį partnerių rinkomės pagal tą patį principą, nesivaikėme tik mažiausios kainos, rinkomės kokybę, patikimumą, garantijas. Tai ir lėmė, kad nuo pat veiklos pradžios esame partneriai“, – sako M. Vaitekūnas.

Platus paslaugų spektras, kokybė, greitas ir užtikrintas aptarnavimas, saugumas, lankstumas, nestandartiniai sprendimai ir naujausios technologijos – tokius prioritetus vardija pašnekovas. Ir priduria: viena yra turėti paslaugų tiekėją, bet visai kas kita – partnerį, kuriuo gali pasitikėti ir kliautis.

Nauda keleriopa


IT specialistą samdyti ar nuomoti, kiekvienas vadovas sprendžia atsižvelgdamas į savo verslo poreikius, specifiką ir galimybes. Pasak „Telia“ verslo ir produktų plėtros vadovo Daniel Karpovič, priimant šį sprendimą svarbiausias klausimas – ar tokių specialistų samdymas ir ugdymas atneš įmonei pridėtinę vertę?

„Jei įmonė turi dešimt automobilių, jų remontui nuosavo autoserviso neįsirengia – būtų visiškai nelogiška. Tačiau tokio kiekio kompiuterių priežiūrai nuosavą meistrą samdyti svarsto. Toks bandymas viską apžioti ir pasirūpinti patiems tik dirbtinai išpučia įmonės veiklą ir gali jai trukdyti susikoncentruoti į pagrindinį verslą, į tai, kas generuoja pajamas“, – sako D. Karpovič.

Darbo vietų priežiūros perkėlimas ant trečiosios šalies pečių turi ir kitų privalumų. Patyrusių IT specialistų šiuo metu Lietuvoje trūksta, todėl juos atrasti ir privilioti į smulkesnę įmonę, ypač regionuose, yra sudėtinga ir brangu. Be to, nesklandumų su kompiuteriais, serveriais, tinklu ir kita įranga gali kilti ne tik darbo valandomis, bet ir po jų ar savaitgaliais, kuomet atsakingas žmogus gali būti apskritai nepasiekiamas.

Tam tikroms užduotims atlikti gali prireikti ne tik patirties ir žinių, bet ir techninės ar programinės įrangos, kurią vidinis IT specialistas užsakytų į kompanijos sąskaitą, užtat šias paslaugas siūlančios trečiosios šalys visa reikiama įranga pasirūpina pačios ir atskirai už tai mokėti nereikia.

„Įmonės dydis nėra kriterijus, lemiantis, ar įmonei naudingiau samdyti savo IT specialistą, ar IT ūkio priežiūros paslaugą nuomoti – abu scenarijai galimi tiek smulkiose, tiek stambiose bendrovėse. Didžiausią naudą iš darbo vietų priežiūros rangos gali gauti tos įmonės, kuriose šių darbų apimtys yra neapibrėžtos, nepastovios, kurioms svarbus nuolatinis pasiekiamumas, patikimumas. Taip pat, samdoma trečioji šalis prisiima atsakomybę už paslaugų kokybę ir saugumą“, – apibendrina D. Karpovič.

Rinkdamasi, kokiam tiekėjui patikėti savo IT ūkį, įmonė turėtų įvertinti jo patirtį, kompetenciją, patikimumą, turimus išteklius, taip pat atidžiai perskaityti paslaugų teikimo sutartį, kurioje turėtų būti aiškiai nurodyta, kada ir kokiomis sąlygomis bus atliekamas aptarnavimas.